Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

Ετοιμάζω ταξίδι.

Αγαπημένη μου Σόφη,

Καλή Σαρακοστή! Σήμερα Καθαρά Δευτέρα και η Σαρακοστή είναι πλέον γεγονός. Μία περίοδος νηστείας για πολλούς και αδιάφορης ,ως προς τη διατροφή, για άλλους. Χθες το πρωί πήγαμε στη Φτελιά (νομός Δράμας)  , το χωριό του Γιώργου. Εκεί μαζί με τη μαμά Μορφούλα και τον μπαμπά Κώστα , αλλά και τον Κυριάκο και τη Χριστίνα περάσαμε μία όμορφη μέρα, κοιμηθήκαμε με τρεις κουβέρτες το βράδυ (τι απόλαυση αν και το κρεβάτι ήταν λίγο στενό) και το πρωί αφού "τσακίσαμε" κάμποση λαγάνα με χαλβά κι ελιές φύγαμε με τον Γιώργο για Τούζλα. Ήταν ο μπαμπάς εκεί κι είχαμε αποφασίσει να περάσουμε μαζί του την πιο καθαρή ημέρα του χρόνου. Φτάνοντας στην παραλία οι χαρταετοί γέμισαν τον ουρανό . Ο αέρας ήταν σύμμαχος και οι πολύχρωμοι αετοί καμάρωναν αρκετά μέτρα πάνω από το έδαφος ή και από τη θάλασσα.
" Κι εμείς να πετάξουμε αετό " είπα στον Γιώργο καθώς μία ανάγκη για να αμολήσω την καλούμπα με κατέβαλε μετά από πολλά χρόνια. Δυστυχώς οι αετοί είχαν κυριολεκτικά "κάνει φτερά" στην Τούζλα καθώς, πέρα από μερικούς ξώφαλτσους με το έμβλημα του Ολυμπιακού, τίποτε άλλο δεν είχε απομείνει.
"Καλύτερα να μην σηκώσω καθόλου αετό , παρά να σηκώσω ψηλά τον Ολυμπιακό" είπα γεμάτη καμάρι που είμαι ΜΠΑΟΚ και πολεμώ το ολυμπιακό καθεστώς . Έτσι έμεινα με την όρεξη.
Παίρνοντας την υπόσχεση από τον μπαμπά μου ότι θα μου φτιάξει έναν χαρταετό για να τον πετάξω άλλη μέρα (μεγάλος μάστορας χαρταετών ο μπαμπάς ,παιδιόθεν ) η απογοήτευσή μου μετριάστηκε. Τελικά ποτέ δεν παύεις να είσαι το "κοριτσάκι του μπαμπά". Φάγαμε τα Σαρακοστιανά μας το μεσημέρι και εν μέσω βροχής γυρίσαμε στη  Θεσσαλονίκη . Ένα ακόμη τριήμερο Καθαρά Δευτέρας είχε φτάσει στο τέλος του.
       Φέτος ο Μάρτης μας κράτησε τα καλύτερα για το τέλος. Δύο τριήμερα στη σειρά! Ήταν όμορφο το πρώτο, αλλά αναμένεται να είναι ακόμη καλύτερο το δεύτερο. Ετοιμάζουμε ταξίδι Σοφάκη. Θα πάμε , μαζί με τον Κυριάκο και την Χριστίνα , στην θεία των παιδιών (την αδερφή της μαμάς Μορφούλας) στην Γερμανία. Ο προορισμός , αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι θα δούμε αγαπημένους ανθρώπους, μπορεί να μην ακούγεται ιδιαίτερα ελκυστικός. Αυτό όμως που ανεβάζει τα γράδα του ενδιαφέροντος είναι ότι θα πάμε οδικώς! Δύο χιλιάδες διακόσια χιλιόμετρα να πάμε και άλλα τόσα να γυρίσουμε με την υπόσχεση αμέτρητων εικόνων να μας περιμένουν. Φυσικά θα ήταν απλά αυτοκτονία να κάνουμε όλο αυτό μονό σε τρεις ημέρες.Μερικές ημέρες άδειας, από τους εργαζόμενους, προστέθηκαν κι έτσι έχουμε δύο ημέρες για να πάμε , δύο για να γυρίσουμε και πέντε ενδιάμεσα για να χαρούμε συγγενείς και τοπία της Βόρειας Ρηνανίας- Βεστφαλίας. Ψαρωτικό σαν όνομα έτσι; Είναι το ομόσπονδο κρατίδιο της Γερμανίας στο οποίο μένει η θεία , με το θείο, τα ξαδέρφια και τη γιαγιά. Full family edition trip !!Το χωριό λέγεται Lemgo (χωριό βέβαια με δεδομένα Γερμανίας γιατί στην Ελλάδα μέρη με 40.000 κατοίκους τα λέμε πόλεις) ) και για μία ιδέα για το που περίπου βρίσκεται,  σε σχέση με κάποιο πιο γνωστό σημείο αναφοράς, απέχει   περίπου 100 χλμ από το Dortmund.
       Έχουμε ήδη κανονίσει που θα διανυκτερεύσουμε  το βράδυ του Σαββάτου, που θα μας βρει στο δρόμο. Κλείσαμε δωμάτιο στο Γκρατς της Αυστρίας. Από μία έρευνα στο internet είδα πως πρόκειται για μία σημαντική πόλη με πολύ όμορφο , αναγνωρισμένο από την UNESCO, ιστορικό κέντρο. Το ξενοδοχείο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης κι αυτό θα μας δώσει την ευκαιρία να περάσουμε μερικές ώρες ανακαλύπτοντας όμορφες γωνιές της. Η κύρια στάση του γυρισμού δεν έχει ακόμη αποφασιστεί . Αυτή την εβδομάδα θα κάνουμε ένα meeting κι εκεί θα αποφασίσουμε τις εναπομείνασες λεπτομέρειες . Μέσα βέβαια σε αυτές είναι και το μενού του ταξιδιού.Δεν νοείται οδική εκδρομή δίχως ψυγειάκι, σάντουιτς, καφέ και άλλα παχυντικά και απολαυστικά. Είναι σαν να λες ότι υπάρχει βροχή χωρίς νερό.Γίνεται ; Δεν γίνεται.
     Θα έχεις ξανά νέα μου πριν φύγουμε Σοφάκη. Θέλω να σε αποχαιρετίσω από εδώ και να σου πω ξανά το guten morgen από τη Γερμανία.

Σε φιλώ για σήμερα κοριτσάκι

Καλή σου νύχτα

ΥΓ  Η ερώτηση της ημέρας: γιατί αυτή την Δευτέρα την λένε Καθαρά; Ξέρεις Σοφάκη; Διότι παλιά οι γυναίκες, σαν σήμερα, καθάριζαν όλα τα σκεύη της κουζίνας καλά ώστε να μη μείνει ίχνος από κρέας. Άρχιζε βλέπεις η νηστεία της Σαρακοστής και το κρέας είναι στα απαγορευμένα. Έτσι  για να μαθαίνουμε και την ιστορία των πατροπαράδοτων.